

Doba realizace projektu: 2024–2027
Financování: Erasmus+
Web projektu: hero-academy.eu/4c‑future
O projektu
Projekt 4C‑FUTURE vytváří inovativní metodiku pro rozvoj čtyř klíčových kompetencí 21. století – kreativity, komunikace, spolupráce a kritického myšlení (tzv. 4C) – u žáků ve věku 13–17 let prostřednictvím zážitkového učení a gamifikace. Součástí přístupu je také posilování mediální a informační gramotnosti, které napomáhá žákům lépe se orientovat v digitálním světě, rozpoznávat manipulativní obsah a komunikovat zodpovědně. Tyto prvky prohlubují dopad výuky a pomáhají připravit mladé lidi na výzvy současné společnosti.
Projekt je budován v rámci tzv. kolaborativního designu s učiteli studentů ve věku 13-17 let, tzn. zásadní projektové výstupy jsou konzultovány nebo spoluvytvářeny s učiteli z partnerských zemí. Cílem je, aby projektové výstupy byly co nejvíce a nejlépe využitelné učiteli a studenty 🙂
Hlavní výstupy a cíle projektu
- Komplexní metodika 4C-FUTURE založená na gamifikaci, zážitkovém učení a inkluzivních výukových přístupech.
- Kombinované školení pro učitele – propojení prezenčních workshopů, online školení a praktického testování ve výuce.
- Soubor vzdělávacích her a metodických materiálů – konkrétní nástroje pro rozvoj 4C kompetencí ve výuce.
- Online platforma – prostor pro sdílení výukových zdrojů, školení a spolupráci mezi učiteli.
- Pilotní ověřování – testování aktivit v partnerských školách a sběr zpětné vazby pro jejich další rozvoj.
- Akce na šíření výsledků projektu – workshopy a networking na národní i mezinárodní úrovni pro šíření výsledků.
Nadcházející aktivity kolaborativního designu s učiteli
- Spolupráce na návrhu metodiky
 Partneři projektu uspořádají krátké workshopy s učiteli, jejichž cílem bude získat zpětnou vazbu k metodice a otestovat zážitkové a gamifikované přístupy ve výuce.
- Workshop tvorby vzdělávacích her
 Mezinárodní třídenní workshop zaměřený na to, jak se tvoří hry pro vzdělávání.
- Tvorba vzdělávacích her
 Po zaškolení vytvoří učitelé pod vedením zkušených lektorů několik vzdělávacích her, které otestují ve své výuce se studenty. Hotové hry budou zařazeny mezi oficiální výstupy projektu.
💡 Jste učitel nebo učitelka a zajímá vás inovativní a hravé učení?
👉 Hledáme učitele, kteří pracují se žáky ve věku 13–17 let a budou mít chuť se zapojit do pilotního testování výstupů, které je plánováno od září 2026. V případě zájmu kontaktujte: Zuzanu Krejčovou, 📧 krejcova.z@epma.cz | 📞 +420 777 759 542
Projektoví partneři
- EPMA – hlavní koordinátor projektu
- Hellenic Open university, Řecko – tvorba e-learningových řešení
- Know and Can Association, Bulharsko – vývoj metodiky
- Mise HERo, s.r.o., Česká Republika – specializace na gamifikaci, tvorbu her a zážitkové vzdělávání
- Amadora Inova, Portugalsko – prostor pro sdílení výukových zdrojů, školení a spolupráci mezi učiteli
