

Ve dnech 20.–23. října 2025 se v Praze uskutečnilo druhé mezinárodní setkání partnerů evropského projektu 4C-FUTURE, které následovalo 2,5denní školení zaměřené na zážitkové vzdělávání a tvorbu vzdělávacích her pro učitele.
📌 Během projektového setkání koordinátor projektu EPMA zhodnotil dosavadní realizaci projektu a pokrok ve všech oblastech. Zahájena byla implementace Pracovního balíčku 3 (WP3) a hlavním tématem diskuse byl obsah vzdělávacích materiálů pro učitele.
🎓 Na setkání navázalo školení vedené odborníky z organizace Mise HERo, které se zaměřovalo na zážitkové učení – tedy metodu, která staví na přímé zkušenosti žáků, aktivním řešení úkolů a následné reflexi. Učitelé získali nejen teoretický rámec, ale také si prakticky vyzkoušeli návrh aktivit, které mohou využít ve vlastní výuce.
🎲 Druhá část školení se soustředila na tvorbu vzdělávacích her, které propojují čtyři klíčové kompetence 4C-FUTURE: kritické myšlení, spolupráci, komunikaci a kreativitu, a zároveň rozvíjejí mediální a informační gramotnost. Učitelé i zástupci partnerů navrhovali herní koncepty a sdíleli své nápady, které budou dále rozvíjeny v dalších fázích projektu.
💡 Společné dny byly velmi inspirativní – plné sdílení zkušeností, tvoření a spolupráce. Projekt se díky zapojení učitelů–spolutvůrců blíží k výstupům, které budou opravdu praktické a přizpůsobené potřebám škol a studentů ve věku 13–17 let.















